Meny

måndag 30 mars 2015

Medlem i Munskänkarna!

Jancis Robinson
Upptäck Vinprovning
Ikväll var det dags för min första vinprovning någonsin i jakten mot att bli mer kunnig inom området av viner, dess tillverkningsmetoder, druvor, städer, konsistens, dofter, smaker och innehåll etc.

Introduktionskursen jag har anmält mig till hos Munskänkarna (där jag för övrigt nu även är medlem) är copyright-skyddad, vilket innebär att jag inte kan gå ut med material rätt upp och ner. Däremot kan jag berätta i korthet om vad som hände den där kvällen, vilket jag kommer göra i nästa inlägg.

För er som vill ta del av hela introduktionskursen eller fördjupa era kunskaper med andra utbildningar etc kan gå in på hemsidan. Vill man bara vara medlem i föreningen så går det självklart lika bra!
http://www.munskankarna.se/

Jag bor i Trollhättan och självklart har de också en egen sida, precis som många andra städer!
http://www.munskankarna.se/trollhattan/Hem.aspx

Skall också börja med att tipsa om en enkel och lättförsåtlig bok om ämnet "Vinprovning" som de rekommenderade på kursen. Den skall även vara väldigt enkel att förstå för nybörjaren. Se bilden här ovanför till höger för att få ett hum av hur den ser ut. Ska iväg och kolla på den själv i veckan tänkte jag.

Inga kommentarer: